Робота закладу з питання ОП та БЖД





І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація проведення виховної години. Повідомлення теми і завдань виховної години. 
1. Педагог
- Часто трапляється так, що поведінка і дії дітей призводять до небезпечних ситуацій. В результаті можуть бути постраждалі.
Чому так стається? (відповіді дітей)
- Але й буває таке, що ми не винні у виникненні аварії на електростанції чи заводі, коли виникає землетрус, повінь чи ураган. Чи залежить тоді щось від нас, від наших дій? (відповіді учнів)
2. Повідомлення теми і завдань заходу
 Педагог
- Сьогодні ми пригадаємо, як уникнути виникнення небезпечних ситуацій, як діяти в надзвичайних ситуаціях, щоб уникнути негативних наслідків.
ІІ. Закріплення, систематизація та розширення знань, умінь і навичок вихованців. 
1. Бесіда
- Що означає поняття «надзвичайна ситуація»?
(НЗ – це порушення нормальних умов життя і діяльності людей)
- Які надзвичайні ситуації можуть виникнути внаслідок природних явищ?
- Перегляд ілюстрації. До яких наслідків може призвести повінь?(снігові замети? землетруси? пожежі? бурі?)
- А які ще можуть бути НЗ, крім тих, які виникають внаслідок природних явищ?
- Що таке аварія?
- Хто з вас бачив аварії?
- Чим вона відрізняється від катастрофи?
- Пригадайте, про які катастрофи ви слухали по радіо, дивились по телебаченню.
2. Повідомлення вчителя
- Сучасні заводи і фабрики нагромаджуються багато складного оснащення. На них часто використовують отруйні речовини. На невеликій території зосереджується велика кількість енергетичних потужностей. За таких умов вірогідність пошкодження механізму, а також неправильних дій робітника чи інженера підвищується.
Нагромадження, на приклад, парів лако - фарбових речовин може спричинити вибух. Внаслідок вибуху руйнується завод, гинуть люди, пошкоджуються будівлі, що знаходяться поруч. Виникає пожежа, яку важко погасити впродовж кількох днів.
Вибухи і пожежі виникають там, де збирається виробничий пил, який разом із повітрям утворює вибухонебезпечні суміші. У разі порушення техніки безпеки вибухи можуть статися на деревообробних, борошномельних, ткацьких, харчових підприємствах.
Велика небезпека пожеж не лише у знищенні будівель і майна, але й у виділенні токсичних продуктів, найчастіше димів. Особливо небезпечними є горіння полістеролу, поліетилену, інших пластмас.
На підприємствах хімічної, нафтопереробної, целюлозної, паперової, текстильної промисловості широко використовуються сильнодіючі отруйні речовини. Їх викид під час аварій можуть призвести до катастрофічних наслідків. Вони швидко поширюються в навколишньому середовищі, вражають слизову оболонку і внутрішні органи людини, шкіру.
-      Якщо пожежа застала вас у приміщенні:
Ø  Ви прокинулись від шуму пожежі і запаху диму, не сідайте в ліжку, а скотіться з нього прямо на підлогу;
Ø  Якщо телефон біла вас – терміново телефонуйте в пожежну частину за номером 101;            
Ø  Повзіть по підлозі під хмарою диму до дверей вашого приміщення, але не    відчиняйте їх відразу
Ø  Обережно доторкніться до дверей тильною стороною долоні, якщо двері не гарячі, то обережно відчиніть їх і обережно виходьте;
Ø  Якщо двері гарячі, не відчиняйте їх – дим та полум’я не дозволить вам    вийти;
Ø  Щільно зачиніть двері, а всі щілини та отвори заткніть будь-якою тканиною, щоб уникнути подальшого проникнення диму та повертайтесь повзком у глибину приміщення і приймайте заходи для порятунку (зачинені двері затримують пожежу на 15 хвилин);
Ø  Присядьте, глибоко вдихніть повітря, розкрийте вікно, висуньтеся та кричіть: “ Допоможіть, пожежа!”
Ø  Якщо ви не в змозі розкрити вікно, розбийте віконне скло твердим предметом та зверніть увагу людей, які можуть викликати пожежну команду;
Ø  Якщо ви вибрались через двері, зачиніть їх і поповзом пересувайтесь до виходу з приміщення, рухаючись навкарачки, оскільки внизу менше диму. Обов’язково  зачиніть за собою всі двері;
-      Що саме треба повідомляти, якщо викликаєте пожежників?
Викликаючи пожежників, чітко відповідайте на запитання диспетчера, повідомте, що саме горить, повну адресу, свій телефон, прізвище, ім’я, по-батькові, скільки поверхів має будинок, як до нього під’їхати тощо.
- Звідки ми можемо почути про загрозу надзвичайної ситуації?
- А як діяти, коли почуєш сигнал «Увага всім»?
4. Правила поведінки під час евакуації
- У випадках НЗ може здійснюватись евакуація?
- Як уникнути паніки?
- Розгляньте малюнок. Чи правильно чинять люди?
- Що зробили б ви?
- Хто надає допомогу потерпілим у надзвичайних ситуаціях?
(Демонстрування ілюстративного матеріалу) 
5. Робота в групах
1 група. Куди можна звернутися за допомогою при НЗ? Пригадайте всі рятувальні служби.
2 група. Що потрібно взяти з собою у разі евакуації?
 IV. Вікторина
 1. Гра «Хрестики-нулики»
А зараз ми згадаємо як треба поводитися з незнайомими людьми. На дошці ігрове поле. Гравець дістає і читає питання. Якщо він правильно відповів на питання, то ставить свій знак в клітинку, а якщо неправильно - знак противника. Розігрується право першого ходу. Питання для ігрового поля. 1. На вулиці до тебе звернувся незнайомець і сказав, що твоя мама прислала його за тобою. Як ти вчиниш?
2. Якщо до тебе звернувся незнайомий чоловік, як ти будеш з ним розмовляти?
3. Якщо біля тебе загальмувала машина, і тебе запрошують поїхати на зйомки будь-якого фільму. Твої дії.
4. Якщо незнайома людина взяла тебе за руку і намагається відвести з собою, що ти будеш робити?
5. Опиши як виглядають сучасні лиходії.
6. Назвіть найбільш небезпечні місця у дворі.
7. Якщо до тебе підійшли незнайомці та запитують, як знайти вулицю або будинок, що ти будеш робити?
8. Дзвонять у двері і кажуть «Телеграма. Потрібно розписатися ». Що ти зробиш?
9. Вам здається, що хтось йде за вами слідом. Як ви вчините?
2. Літературна вікторина.
Ви знаєте багато казок:  Але зараз вам треба згадати казки, де порушення БЖД призвело до сумних наслідків. Пояснити чому. На це завдання командам дається 2 хвилини, після чого капітани відповідають. Відповіді. 1. "Колобок" (довіру до незнайомців) 2. «Вовк і семеро козенят» (не відкритий двері чужим) 3. «Снігова королева» (не можна чіпляти сани за який їхав попереду транспорт) 4. «Сестриця Оленка та братик Івaнко» (слухай старших) 5. «Гуси-лебеді» (слухай старших).
V. Підсумок заняття
- Чи легше вам тепер буде зорієнтуватись в надзвичайній ситуації?
- Чого ви навчились? Що пригадали?
- Бажаю вам ніколи не бувати в небезпечних для вас ситуація, завжди вміти попередити їх. І вчіть цьому свої молодших братиків і сестричок.



        Пам'ятка. Правила поведінки у натовпі.                                

1. Намагайтеся уникати великих скупчень людей.
2.Не приєднуйтесь до натовпу, якою б не була зацікавленість подією, що відбувається.
3.Під час масових заворушень намагайтесь обійти натовп. Ви можете потрапити під дії співробітників спецпідрозділів.
4.Якщо Ви потрапили в натовп, дозвольте йому нести Вас у напрямку від центру до краю натовпу, намагаючись поступово вибратися з нього.
5.Глибоко вдихніть і розведіть зігнуті в ліктях руки в сторони, щоб грудна клітка не була здавлена.
6.Намагайтесь знаходитись подалі від високих та товстих людей, чи тих, які мають громіздкі предмети чи великі сумки.
7.Намагайтесь втримати рівновагу щоб не впасти.
8.Не тримайте руки в кишенях.
9.Рухаючись, піднімайте ноги якнайвище, ставте ногу на повну стопу, не робіть короткі кроки, не піднімайтеся навшпиньки.
10.Якщо тиснява прийняла загрозливий характер, негайно, не роздумуючи, звільніться від будь-якої ноші, насамперед від сумки на довгому ремені чи шарфа.
11.Якщо у вас щось випало, у жодному разі не нахиляйтеся, щоб підняти.
12.У разі падіння, намагайтесь якнайшвидше піднятися на ноги. При цьому не опирайтесь на руки (їх віддавлять або зламають). Намагайтесь хоч на мить встати на підошви чи на носки. Знайшовши опору, "виринайте", різко відштовхнувшись від землі ногами.
13.Якщо встати не вдається, згорніться клубком, захистіть голову передпліччями, а долонями прикрийте потилицю.

14.Потрапивши у переповнене людьми приміщення, заздалегідь визначте, які місця при виникненні екстремальної ситуації найнебезпечніші (проходи між секторами на стадіоні, скляні двері й перегородки в концертних залах тощо), зверніть увагу на запасні та аварійні виходи, сплануйте шлях до них.
15.Легше всього сховатись від юрби у кутках залу або поблизу стін, але складніше звідти добиратися до виходу.
16.При виникненні паніки намагайтеся зберігати спокій і здатність тверезо оцінювати ситуацію.

Немає коментарів:

Дописати коментар