Оздоровчий табів "Фестивальний "

                                Табір " Фестивальний- 2019"



                     


  «ЗАТВЕРДЖЕНО»
Наказ «Про організацію відпочинку та
оздоровлення дітей в таборі «Фестивальний»
 з денним перебуванням»
«ПОГОДЖУЮ»
Начальник відділу освіти


ПОЛОЖЕННЯ
про пришкільний табір відпочинку з денним перебуванням

____________________ФЕСТИВАЛЬНИЙ__________________
(назва пришкільного табору з денним перебуванням)
______________              Центр дитячої та юнацької творчості___________________
(назва загальноосвітнього навчального закладу, на базі якого створений пришкільний табір з денним перебуванням)
                вул.М.Грушевського13,  м.Знамянка,   Кіровоградська область, 27400

                вул. М.Грушевського13,  м.Знамянка,   Кіровоградська область,  27400,
(адреса  пришкільного табору з денним перебуванням та загальноосвітнього навчального закладу)
І. Загальна частина.
1.1.    Пришкільний табір з денним перебуванням (далі пришкільний табір) є позашкільним закладом, метою діяльності якого є реалізація права кожної дитини на повноцінний відпочинок, забезпечення змістовного дозвілля, задоволення інтересів і духовних запитів відповідно до індивідуальних потреб.
1.2.  Пришкільний табір у своїй діяльності керується Конституцією України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Законом України «Про відпочинок та оздоровлення дітей» від 04 вересня 2008 року № 375-VI, наказом Міністерства освіти і науки України від 03 лютого 2015 року № 89 «Про здійснення заходів щодо організації літніх мовних таборів», обласною комплексною соціальною програмою оздоровлення та відпочинку дітей Кіровоградської області на 2014-2017 роки,  наказом начальника відділу освіти «Про організацію відпочинку учнів загальноосвітніх навчальних закладів міста влітку 2017 року» від 25 травня 2017 року № 207.
1.3.    Пришкільний табір за режимом роботи - з денним перебуванням за терміном роботи - змінний (діє протягом зміни), за типом - з денним перебуванням, який створюється на базі загальноосвітнього навчального закладу.
II. Організаційно - правові засади діяльності пришкільного табору.
2.1.Засновником табору є загальноосвітній навчальний заклад.
Засновник:
1.1.1.      Затверджує положення про пришкільний табір з денним перебуванням; призначає та звільняє начальника табору;
1.1.2.      забезпечує  безпечні  умови  організації  відпочинку  та дозвілля дітей;
2.1.2.Забезпечує функціонування пришкільного табору,  його комплектування технологічним та іншим обладнанням,  належну підготовку до проведення відпочинку та дозвілля дітей.
2.2.Тривалість відпочинкової зміни  у  пришкільному   таборі з денним перебуванням становить 14 днів.
2.3.У пришкільний табір на відпочинок приймаються діти шкільного віку за заявою батьків або осіб, які їх замінюють, за наявності довідки     про     стан     здоров'я     дитини,     профілактичні щеплення та епідеміологічне оточення. На підставі вищевказаних документів приймається рішення про приймання дітей до пришкільного табору.
2.4.Відрахування дитини з пришкільного табору здійснюється за заявою батьків   чи   осіб,   які   їх   замінюють,   за   рішенням   начальника   табору   за систематичне порушення правил внутрішнього розпорядку або на підставі медичного   висновку   про   стан   здоров'я   дитини,   що   унеможливлює   її перебування в пришкільному таборі. Забороняється безпідставне відрахування дитини з табору.
2.5.Пришкільний табір пропагує здоровий спосіб життя та забезпечує дітям, які перебувають в ньому:
2.5.1. Захист життя і здоров'я;
2.5.2. Належні умови для повноцінного  відпочинку, розвитку їхніх творчих здібностей, занять фізичною культурою, туризмом, природоохоронною та краєзнавчою роботою, суспільно корисною працею, оволодіння іншими корисними навичками тощо;
2.5.3. Добровільний вибір видів діяльності та дозвілля;
2.5.4. Користування матеріально-технічною, культурно-спортивною та    іншою   наявною    базою пришкільного табору;
2.5.5. Вільне висловлювання поглядів, думок, переконань;
2.5.6. Захист від будь-яких форм експлуатації, насилля з боку педагогічних та інших працівників табору, пропаганди релігійних конфесій.
2.6. Діти, які перебувають у пришкільному таборі, повинні:
2.6.1. Дотримуватись правил внутрішнього розпорядку;
2.6.2. Підвищувати   загальний   культурний   рівень,   оволодівати   знаннями,
уміннями, практичними навичками здорового способу життя;
2.6.3. Дотримуватись морально-етичних норм;
2.6.4. Бережливо    ставитися    до    державної,    комунальної    та    приватної власності;
2.6.5. Брати посильну участь у суспільно корисній праці.
2.7. У пришкільному таборі створюються загони, наповнюваність яких   визначається   відповідно   до   державних   санітарних   правил   і   норм улаштування, утримання і організації режиму діяльності відпочинкових закладів.
2.8. Пришкільний    табір    працює    за    календарним    планом    роботи, затвердженим відділом освіти виконавчого комітету Знам’янської міської ради.
2.9. Виховний процес у пришкільному таборі здійснюється відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів і здібностей дітей, з урахуванням їх віку, психофізичних  особливостей,   стану     здоров'я  та  з використанням різноманітних організаційних форм роботи.
2.10. Пришкільний табір може організовувати роботу своїх гуртків, груп та інших творчих об'єднань у приміщеннях за межами закладу, якщо вони пристосовані для перебування там дітей, чи на базі спортивних споруд та стадіонів па підставі укладених з їх власником угод.
2.11. Пришкільний табір створюється на базі загальноосвітнього навчального закладу і діє на підставі цього Положення.

                                                                                              
Інструкція № 2 - ОП
з  охорони  праці, безпеки  життєдіяльності
    для начальника  пришкільного табору відпочинку

 І.Загальні    положення
Інструкція з охорони праці встановлює вимоги щодо безпеки діяльності начальника пришкільного табору  відпочинку.
Інструкція встановлює порядок безпечного ведення робіт начальником пришкільного табору відпочинку в приміщеннях, на території табору та інших місцях, де начальник пришкільного табору відпочинку виконує доручену йому роботу.
Інструкція з безпеки діяльності є обов'язковою для виконання начальником пришкільного табору відпочинку вимог із питань охорони праці відповідно до Закону України «Про охорону праці» і Кодексу законів «Про працю» України.
Відповідальність за розробку інструкції з безпеки діяльності та контроль за її виконан­ням покладається на відповідального з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності закладу
Начальником пришкільного табору відпочинку призначається працівник із числа осіб, які мають спеціальну педагогічну освіту, за станом здоров'я мо­жуть виконувати відповідний вид роботи та пройшли навчання й відповідні інструктажі з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності.
Перед призначенням на роботу і періодично, раз на рік, начальник пришкільного табору відпочин­ку повинен проходити медичний огляд.
Начальник пришкільного табору відпочинку раз на 3 роки проходить навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності з наступною пере­віркою знань.
Начальник пришкільного табору відпочинку повинен знати правила пожежної безпеки і вміти ко­ристуватися первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками).
Начальник пришкільного табору відпочинку повинен мати навички в наданні першої долікарської допомоги. 
Про виявлені несправності обладнання, устаткування, пристроїв, інші небезпечні прояви та нещасні випадки, які трапилися під час роботи пришкільного табору відпочинку, начальник табору повинен повідомити директора школи або особу, яка його заміщує.
 ІІ. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
Оглянути своє робоче місце, кабінет із ме­тою усунення виявлених небезпечних для життя та здоров'я чинників.
У разі виявлення порушень або несправностей ужити заходів щодо їх усунення, а якщо потрібно, — повідомити директора школи.
Перед користуванням електроприладами необхідно візуально перевірити цілісність їх та елек­тропроводів.
Перевірити, щоб на робочому місці біля елек­тророзеток були зроблені трафаретні яскраві написи, що вказують на величину напруги.
ІІІ. Вимоги безпеки під час роботи
Виконувати роботу згідно зі своїми функціо­нальними обов'язками та посадовими інструкціями з охорони праці, безпеки життєдіяльності: берегти державну власність; повністю виконувати вимоги охорони праці, пожежної безпеки, передбачені відповідними правилами, інструкціями, наказами: тримати в порядку й чистоті своє робоче місце, не порушувати санітарно-гігієнічні правила; утримуватися від дій, які заважають іншим працівникам виконувати свої обов'язки; дотримуватися зобов'язань щодо охорони праці, передбачених правилами внутрішнього трудо­вого розпорядку.
Не користуватися пошкодженими розетками та подовжувачами, вимикачами та іншими електро­приладами.
Не залишати без нагляду своє робоче місце, коли обладнання під'єднане до електромережі (комп'ютер, радіоприймачі, нагрівальні електроприлади тощо).
Не курити та не застосовувати відкритий вогонь у службових та інших приміщеннях закладу освіти.
Не обгортати електролампи і світильники папером, тканиною та іншими легкозаймистими ма­теріалами, не експлуатувати їх зі знятими ковпаками.
У разі нещасного випадку, який трапився під час роботи пришкільного табору відпочинку з вихованцем, надати першу долікарську допомогу і викликати медпрацівника та повідомити керівника закладу освіти.
При виявленні сторонніх осіб під час роботи пришкільного табору відпочинку, які створюють загрозу безпеки життєдіяльності для вихованців, працівників, повідомити директора школи.
ІУ. Вимоги безпеки після закінчення роботи
1. Перевірити своє робоче місце. Від'єднати від електромережі електрообладнання. Зачинити вікна. Перевірити справність телефонного зв'язку, на­явність ключів від кабінету; замкнути його та віддати ключі черговому по навчальному закладові.
2. Про виявлені недоліки повідомити директора закладу.
 V. Вимоги безпеки аварійних та небезпечних ситуаціях
При виявленні небезпечної ситуації (поже­жа, землетрус, радіаційна небезпека, неполадки в електрогосподарстві тощо) для вашого життя та життя інших працівників заспокоїтися і за­спокоїти оточення. Оцінити складність аварійної ситуації.
Не усувати самостійно несправностей електро­мережі та електрообладнання, а вимкнути загальне електропостачання.
При виявленні пожежі начальник пришкільного оздоровчого табору зобов'язаний негайно викликати пожежну частину телефоном 101, повідомити керівника закладу освіти.
Ужити заходів згідно з планом евакуації на ви­падок пожежі, виробничих та природних явищ та вивести вихованців у безпечне місце. Взяти участь у роботі щодо збереження державного майна та цін­них паперів.
При появі сторонньої особи, яка застосовує протиправні дії щодо вашої безпеки життєдіяльності або вашого оточення, викликати міліцію телефоном 102.
У випадку травмування дітей або працівників під час навчально-виховного процесу закладу освіти необхідно звернутися до медичного працівника, викликати швидку допомогу телефоном 103 або в разі потреби надати першу долікарську допомогу, повідомити керівника закладу освіти.
Дії начальника пришкільного табору відпочинку при наданні першої долікарської допомоги Надання першої долікарської допомоги треба починати з оцінки загального стану потерпілого, на підставі цього скласти думку про характер ушкодження.
У разі різкого порушення або відсутності дихання, зупинки серця негайно розпочати робити штучне дихання та непрямий масаж серця, викликати теле­фоном 103 швидку медичну допомогу .
Дії при ураженні електричним струмом:
необхідно негайно звільнити потерпілого від дії електричного струму, від'єднавши електрооблад­нання від джерела живлення, а при неможливості цього — відтягти його від струмопровідних частин за одяг або застосувавши підручний ізоляційний матеріал;
якщо в потерпілого відсутні дихання й пульс, необхідно робити йому штучне дихання і непрямий (зовнішній) масаж серця, звернувши увагу на зіниці, Розширені зіниці свідчать про різке погіршення кровообігу мозку. У такому разі оживлення слід починати негайно, після чого викликати швидку медичну допомогу,
Дії при пораненні:для надання першої допомоги при пораненні необхідно розкрити індивідуальний пакет, накласти стерильний перев'язний матеріал, що міститься в ньому, на рану і зав'язати її бинтом;якщо індивідуального пакета немає, то для перев'язки необхідно використати чисту (якщо можливо, свіжовипрасувану) носову хус­тинку, чисту полотняну тканину тощо. На те місце тканини, що кладеться безпосередньо на рану, бажано нанести декілька крапель настойки йоду, щоб одержати пляму більшого розміру, ніж рана, а після цього накласти тканину на рану. Особливо важливо застосовувати настойку йоду при забруд­нених ранах,
 Дії при переломах, вивихах, ударах, розтяг­ненні:
при переломах і вивихах кінцівок необхідно ушкоджену кінцівку закріпити шиною, фанерною пластинкою, палицею, картоном або іншим подібним предметом. Ушкоджену руку можна також підвісити за допомогою перев'язки або хустки до шиї або при­бинтувати до тулуба;при можливому переломі черепа (непритом­ність після удару і головою, кровотеча з вух або рота; необхідно прикласти до голови холодний предмет (грілку з льодом, снігом чи холодною водою) або зробити холодну примочку;
при підозрі на перелом хребта необхідно потерпілого покласти на дошку, не підіймаючи його, чи повернути на живіт обличчям униз, пильнуючи при цьому, щоб тулуб не перегинався з метою уник­нення ушкодження спинного мозку;
при переломі ребер, ознакою якого є біль при диханні, кашлі, чиханні, рухах; необхідно туго бинтувати груди чи стягнути їх рушником під час видиху.
 Дії при теплових опіках:
при опіках вогнем, парою, гарячими предметами і жодному разі не можна проколювати чи розрізати пухирі, які утворюються, та перев'язувати опіки бинтом;
при опіках першого ступеня (почервоніння) обпечене місце обробляють ватою, змоченою ети­ловим спиртом; при опіках другого ступеня (пухирі) обпечене місце обробляють спиртом, 3-відсотковим маpганцевим розчином або 5-відсотковим розчином таніну;
при опіках третього ступеня (руйнування гли­бокого шару шкіри) накривають рану стерильною пов'язкою та викликають лікаря.
Дії при кровотечі:
для того щоб зупинити кровотечу, необхідно підняти поранену кінцівку вверх, рану закрити перев'язним матеріалом (із пакета), складеним у клубочок, натиснути на неї зверху, не торкаючись самої рани, потримати протягом 4-5 хв; якщо кровотеча зупинилася, то, не знімаючи накладеного матеріалу, поверх нього покласти ще одну подушечку з іншого пакета чи шматок вати й туго забинтувати поранене місце;
при сильній кровотечі, яку не можна зупи­нити пов'язкою, застосовується перетискування
кровоносних судин, які живлять поранену ділянку, за допомогою згинання кінцівок у суглобах, а також натискання
пальцями, джгутом або закруткою: при великій кровотечі необхідно терміново викликати лікаря.

            Розроблено:                                                                   
            заступником директора з НВР
            Погоджено  голова профкому                                      
           Лист ознайомлення   з інструкцією



ПОСАДОВА  ІНСТРУКЦІЯ

вихователя табору «Фестивальний»



     І. ЗАГАЛЬНІ  ПОЛОЖЕННЯ

     1.1. Дана посадова інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної характеристики.
     При розробці інструкції враховані рекомендації щодо організації служби охорони праці в загальноосвітніх закладах Міністерства освіти і науки України.
     1.2. Вихователь призначається і звільняється з посади керівником закладу.
     На період тимчасової непрацездатності його обов’язки можуть бути покладені на вихователя з числа найбільш досвідчених. Тимчасове виконання обов’язків у таких випадках здійснюється на підставі наказу керівника закладу, виданого з дотриманням вимог законодавства про працю.
     1.3. Вихователь повинен мати вищу педагогічну освіту і стаж роботи не менше 5 років на педагогічних посадах.
     1.4. Вихователь підпорядковується безпосередньо керівнику закладу.
     1.5. Вихователю безпосередньо підпорядковуються: вихователі груп.
     1.6. У своїй діяльності вихователь керується Конституцією України, Законом України «Про освіту»,Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України та органів управління освіти всіх рівнів з питань навчання та виховання вихованців; трудовим законодавством, правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежної охорони, а також Статутом і локальними правовими актами закладу (в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями керівника, даною посадовою Інструкцією), трудовим договором (контрактом).
     Вихователь дотримується Конвенції про права дитини.
2.ФУНКЦІЇ
      2.1. Організація виховного процесу в закладі, керівництво ним і контроль за розвитком цього процесу.
     2.2. Методичне керівництво педагогічним колективом.
     2.3. Забезпечення режиму дотримання норм і правил техніки безпеки в навчальному процесі.
 3. СЛУЖБОВІ   ОБОВ’ЯЗКИ
      3.1. Організовує поточне і перспективне планування діяльності педагогічного колективу.
     3.2. Виконує навчальний план та програму.
     3.3. Організовує і координує розробку необхідної навчально-методичної документації.
     3.4. Здійснює систематичний контроль за якістю виховного процесу, роботою гуртків, відвідує заходи та інші види навчально-виховних занять, що проводяться педагогічними працівниками закладу, аналізує їх форму та зміст, доводить результати аналізу до відому вихователів.
     3.5. Організовує роботу серед дітей.
     3.6. Надає допомогу педагогічним працівникам в оволодінні і розробці інноваційних програм і технологій.
     3.7. Забезпечує своєчасну підготовку встановленої звітної документації, контролює правильне і своєчасне ведення вихователями журналів, іншої документації, контролює правильне і своєчасне ведення вихователями журналів, іншої документації.
     3.8. Бере участь у роботі щодо комплектації та збереження контингенту відпочиваючих дітей.
     3.9. Дотримується етичних норм поведінки в закладі, побуті, в громадських місцях, які відповідають суспільному статусу педагога.
    3.10. Вносить пропозиції щодо вдосконалення виховного процесу, бере участь в роботі педагогічної ради закладу.
    3.11. Організовує культурно-масові заходи.
    3.12. Веде, підписує і передає керівнику закладу табель обліку робочого часу безпосередньо підпорядкованих йому вихователів.
    3.13. Організовує роботу з дотримання в виховному процесі норм і правил охорони праці.
    3.14. Здійснює контроль за безпечним станом обладнання, приладів, технічних і наочних засобів навчання, які використовуються в навчально-виховному процесі.
    3.15. Контролює стан безпеки життєдіяльності відпочиваючих дітей.
    3.16. Організовує розробку і періодичний перегляд (не менше 1 раз на 5 років, а для професій або видів робіт з підвищеною небезпекою – не рідше 1 разу на 3 роки), інструкцій з охорони праці, а також розділів вимог безпеки життєдіяльності в методичних вказівках по проведенню навчально-виховного процесу.
    3.17. Контролює своєчасне проведення вихователями інструктажів для відпочиваючих дітей, їх реєстрацію у відповідному журналі.
    3.18. Визначає методику, порядок навчання правил дорожнього руху, поведінка на воді і вулиці, пожежної безпеки. Здійснює перевірку зазначених знань дітей.
    3.19. Планує та контролює роботу вихователів з дітьми по затвердженим планам.
     3.20. Виявляє обставини нещасних випадків, що сталися з працівниками, вихованцями.
     3.21.
4.   ПРАВА
     4.1. Бути присутнім на будь-яких заходах, які проводяться з дітьми.
     4.2. Давати вихователям обов’язкові для виконання розпорядження в межах своєї компетенції.
     4.3. Ставити питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності вихователів за вчинки, які дезорганізують виховний процес, у порядку, визначеному Статутом закладу т Правилами про заохочення та покарання.
     4.4. Вносити в разі потреби тимчасові зміни в плани роботи вихователів, відміняти заплановані заходи у разі виявлення порушень безпеки життєдіяльності.
5.ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
     5.1. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку закладу, законних розпоряджень керівника закладу та інших локальних нормативних актів, посадових обов’язків, встановлених даною Інструкцією, в тому числі за невикористання наданих прав вихователь несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством. За грубе порушення трудових обов’язків у якості дисциплінарного покарання може бути використано звільнення.
      5.2. За застосування (в тому числі одноразове) методів виховання, пов’язаних з фізичним чи психічним насиллям над особистістю дитини, а також скоєння іншого аморального вчинку вихователь може бути звільнений з посади у відповідності з трудовим законодавством. Звільнення за подібний вчинок не є заходом дисциплінарного покарання.
     5.3. За порушення правил пожежної безпеки, охорони праці, санітарно-гігієнічних норм організації виховного процесу притягається до адміністративної відповідальності в порядку і у випадках, передбачених адміністративним законодавством.
     5.4. За спричинення закладу чи учасникам навчально-виховного процесу збитків у зв’язку з виконанням (чи невиконанням) своїх посадових обов’язків вихователь несе матеріальну відповідальність в порядку і в межах, встановлених трудовим і цивільним законодавством.
    5.5  За збереження життя і здоров’я дітей під час проведення організованих оздоровчо-виховних заходів.
6.  ПОВИНЕН  ЗНАТИ
6.1.Законодавчі та нормативно-правові акти України в галузі охорони праці
6.2.Організацію охорони праці в навчально-виховних закладах.
6.3.Нормативнідокументи профспілок з охорони праці.
6.4.Нормотивні документи з питань безпеки життєдіяльності(про пожежну безпеку, про дорожній рух,електробезпеку,виробничу санітарію  та інше)
6.5.Методичні рекомендації щодо викладання навчальний  предметів
 «Основи  здоровя»  та « Основи безпеки життєдіяльності».
 7.   ВЗАЄМОВІДНОСИНИ   (ЗВ’ЯЗКИ)   ЗА  ПОСАДОЮ
   7.1. Працює в режимі робочого дня за графіком, затвердженим керівником закладу.
   7.2. Самостійно планує свою роботу. План роботи затверджується керівником закладу не пізніше як за п’ять днів до початку запланованого періоду.
   7.3. Представляє керівнику письмовий звіт про свою діяльність на протязі 10 днів після закінчення певного періоду.
  7.4. Отримує від керівника закладу інформацію нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, ознайомлюється з відповідними документами.
  7.5. Візує накази керівника закладу з питань організації навчально-виховного процесу.
  7.6. Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетенції, з педагогічними працівниками закладу.
  7.7. Виконує обов’язки керівника в період тимчасової його відсутності. Виконання обов’язків керівника  здійснюється у відповідності з трудовим законодавством і Статутом закладу на підставі наказу керівника закладу.
   Інструкцію склав:
   Заступник директора з НВР                                             
   Погоджено:
   Голова профкому                                                               
   З інструкцією ознайомлений
   та отримав примірник:
 

Інструкція №  1 – ОП (вступний інструктаж)

з охорони праці, безпеки життєдіяльності для педагогічного працівника
під час роботи в оздоровчому таборі
 1.  Загальні положення 
Інструкція з охорони праці встановлює вимоги щодо безпеки діяльності педагогічного працівника в оздоровчому таборі.Інструкція з охорони праці для педагогічного працівника поширюється на всі кабінети та приміщення оздоровчого табору.Інструкція встановлює порядок безпечного ведення робіт педагогічним працівника в кабінетах, приміщеннях, на території пришкільного оздоровчого табору та інших місцях, де педагогічний працівник виконує доручену йому роботу начальником пришкільного табору.Інструкція з безпеки діяльності є обов’язковою для виконання педагогічним працівником вимог з питань охорони праці відповідно до Закону України “Про охорону праці” і Кодексу законів “Про працю” України.Відповідальність за розробку і контроль за виконанням педагогічним працівником інструкції з безпеки діяльності покладається на відповідального з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності закладу освіти.Працівники призначаються з числа осіб, які мають спеціальну педагогічну освіту, за станом здоров’я можуть виконувати відповідний вид роботи та пройшли навчання та відповідні інструктажі з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності.Перед призначенням на роботу педагогічний працівник оздоровчого табору   повинен пройти медичний огляд.Керівник чи особа, призначена ним, проводить з працівником, який буде працювати в оздоровчому таборі вступний інструктаж з охорони праці, безпеки життєдіяльності, знайомить з правилами внутрішнього розпорядку, з заходами щодо забезпечення належного рівня пожежної безпеки, санітарними правилами улаштування і утримання приміщення.Перед допуском до роботи начальник табору проводить з працівником первинний інструктаж  з охорони праці, знайомить його з умовами праці.У разі виконання робіт, які не передбачені трудовою угодою або на які не оформлюються розпорядження чи інші документи, педагогічний працівник повинен одержати цільовий інструктаж на робочому місці.Педагогічний працівник повинен знати правила пожежної безпеки і вміти користуватися первинними засобами пожежегасіння (вогнегасниками).Педагогічний працівник, який працює в оздоровчому пришкільному таборі, повинен мати навички в наданні першої (долікарської ) допомоги.Про виявлені несправності обладнання, устаткування, пристроїв, інші небезпечні прояви та нещасні випадки, які трапилися в приміщенні закладу освіти, педагогічний працівник повинен повідомити директора або особу, яка його замінює. 
 2. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
 Оглянути своє робоче місце (спальну, ігрову кімнати чи ігровий майданчик з метою усунення виявлених небезпечних для життя та здоров’я дітей факторів.У разі виявлення порушень або несправностей, вжити заходів щодо їх  усунення, а при необхідності – повідомити керівника закладу освіти.Перед користуванням електроприладами необхідно візуально перевірити цілісність електропроводів, електровилок.Перевірити, щоб на робочому місця біля електророзеток були зроблені трафаретні яскраві написи, що вказують на величину напруги.
  3. Вимоги безпеки під час роботи 
Виконуйте роботу згідно своїх функціональних обов’язків та посадових інструкцій з охорони праці, безпеки життєдіяльності:бережіть державну власність;повністю виконуйте вимоги охорони праці, пожежної безпеки, передбачені відповідними правилами, інструкціями, наказами;
тримайте в порядку і чистоті своє робоче місце, не порушуйте санітарно-гігієнічні правила;
утримуйтесь від дій, які заважають іншим працівникам виконувати свої обов’язки;
дотримуйтесь зобов’язань щодо охорони праці, передбачених правилами внутрішнього трудового розпорядку установи.Не користуйтесь пошкодженими розетками та подовжувачами, вмикачами та іншими електроприладами.Не залишайте без нагляду своє робоче місце, коли обладнання підключено до електромережі ( комп’ютер, радіоприймачі нагрівальні  електроприлади тощо).Співпрацюйте з адміністрацією у справі організації безпечних нешкідливих умов праці, особисто вживайте посильних заходів щодо усунення будь-якої ситуації, яка створює загрозу Вашому здоров’ю чи життю, або здоров’ю оточуючих людей, повідомляйте про небезпеку безпосередньо керівника закладу освіти, або іншу посадову особу, яка його замінює.Не паліть та не застосовуйте відкритий вогонь у службових та інших приміщеннях табору.Не обертайте електролампи і світильники папером, тканиною та іншими легкозаймистими матеріалами, не експлуатуйте їх із знятими ковпаками.При виникненні нещасного випадку, який трапився під час навчально-виховного процесу з учнем або вихованцем, надати першу долікарську допомогу, викликати медпрацівника та повідомити начальника табору.Під час роботи оздоровчого табору при виявлені сторонніх осіб, які створюють загрозу безпеки життєдіяльності для дітей, працівників, повідомити керівника закладу освіти або чергового охоронця.Перед проведенням прогулянок або екскурсій в природу заздалегідь приготувати питну воду у закритій посудині та аптечку першої допомоги.Вимоги безпеки для педагогічних працівників у приміщенні оздоровчого табору  постійно стежити за станом обладнання, вживати заходів щодо усунення несправностей;бути уважним до дітей – не залишати їх без нагляду; подавати дітям їжу з кухні трохи охолодженою;       не залучати дітей для одержання їжі з кухні і роздачі гарячих страв під час чергування в загоні;під час прийому їжі стежити, щоб діти правильно користувалися столовими приборами, попереджувати їх про можливі опіки гарячою їжею;  для пиття дітям давати тільки кип’ячену воду і в індивідуальних чашках, зберігати її в чистій закритій посудині, в літній період необхідно стежити, щоб вода не була холодною;під час використання технічних засобів навчання дотримуватися інструкцій з їх експлуатації та правил електробезпеки; вмикати їх в мережу лише сухими руками, стежити за відповідністю показників напруги в електромережі, користуватися справними електроприладами, розетками, вимикачами; не залишати ножиці, голки, ліки, сірники, миючі засоби та інші небезпечні для здоров’я дітей предмети, тримати їх у зачиненій шафі в недоступному для дітей місці; ножиці для занять повинні бути з тупими кінцями;  під час проведення тематичних занять, застольних ігор стежити за правильною поставою дітей: вони повинні рівно тримати корпус, сидіти глибоко на стільці, ступні ніг спираються на підлогу, відстань від очей до поверхні столу – 30-40 см;                                 з метою запобігання занесенню інфекцій не передавати із одного табору в другий для тимчасового користування святкові костюми та різні атрибути для літніх свят;негайно ізолювати дитину, яка захворіла в таборі.
Вимоги безпеки для педагогічних працівників на ігровому майданчику, ділянці, під час походів:  -   не дозволяється відправляти дітей на майданчик з кімнати і в кімнату з майданчика без супроводу дорослого; під час проведення прогулянок забезпечити умови для вільних ігор, вправ на бумі, драбинках тощо з обов’язковою підтримкою дітей, систематично стежити за міцністю кріплення фізкультурного обладнання ( як у спортивному залі, так і на майданчику) та за правильною обробкою дерев’яних приладів; під час прогулянки весь час тримати в полі свого зору всіх дітей збираючись у зворотній шлях, перевірити їх наявність: педагогічний працівник повинен йти позаду, щоб бачити всіх дітей, в першій парі ставити найбільш організованих дітей;відправляючись на екскурсію, прогулянку за межі оздоровчого табору, педагогічний працівник зобов’язаний провести з дітьми додаткові бесіди щодо правил дорожнього руху, особистої безпеки тощо; відправляючись на екскурсію, прогулянку за межі оздоровчого табору, педагогічний працівник зобов’язаний знати кількість дітей, яких він бере з собою; якщо в таборі залишаються деякі діти з загону, то їх передають під відповідальність одного з педагогічних працівників табору ( за вказівкою начальника табору);  у разі виходу на прогулянку з дітьми за межі табору треба мати не менше 2-х працівників, при цьому необхідно дотримуватися правил дорожнього руху, у разі переходу вулиці слід зупинити дітей біля переходу, педагогічному працівнику – стати з червоним прапорцем на проїжджій частині дороги, що буде сигналом для припинення руху транспорту. Після повної зупинки транспорту діти переходять вулицю з вихователем, останнім переходить вулицю другий педагогічний працівник. об’єднувати загони (більше 2-х) не дозволяється; не допускати прогулянок-екскурсій дітей поблизу доріг з інтенсивним рухом транспорту, трамвайних, залізничних колій; під час проведення занять на ділянці оздоровчого табору, у куточку природи стежити, щоб діти не вживали без дозволу педагогічного працівника рослини (ягоди, трави), гриби; на ділянці, у куточку природи не повинно бути отруйних рослин, ягід, а також рослин з колючим і гострим листям та плодами;під час перебування на території табору стежити, щоб діти не виходили за межі закладу освіти; стежити, щоб  діти мали легкі головні убори для уникнення перегрівів, сонячні ванни проводити лише за призначенням і під наглядом медичного працівника;
під час купання дітей у природних водоймищах перевіряти місця купання; дозволяється купання у неглибоких річках, водоймищах, при цьому загін дітей 25-30 осіб супроводжують не менше 2-х дорослих;   Одночасно у воді повинно знаходитися 3-5 дітей у супроводі дорослого, решта дітей залишається на березі під наглядом іншого дорослого.
 4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
Перевірте своє робоче місце.
Відключить від електромережі електрообладнання.
Закрийте вікна.
Перевірте   наявність  ключів від  кімнат, замкніть їх та віддайте ключі черговому по навчальному закладу.
Про виявлені недоліки повідомте керівника закладу освіти 
5 Вимоги безпеки в аварійних та небезпечних ситуаціях 
При виявлені небезпечної ситуації (пожежа, землетрус, радіаційна безпека, неполадки в електрогосподарстві тощо) для вашого життя та життя дітей, працівників, заспокойтесь і заспокойте оточуючих.  Оцініть важкість аварійної ситуації.Не усувайте самі несправностей електромережі та електрообладнання. У випадку відключення електроенергії слід терміново вимкнути все електрообладнання, яке знаходиться в роботі, підключення його здійснювати тільки після вмикання напруги електромережі, яка відповідає нормам.У разі витікання газу в газовій мережі необхідно перекрити головний кран по газу, викликати аварійну службу газу і сповістити керівника закладу освіти.У випадку аварії в системі водопостачання чи каналізації необхідно терміново перекрити крани водопостачання, викликати аварійну службу водоканалу і сповістити керівника закладу.При виявленні пожежі педагогічний працівник зобов’язаний негайно викликати пожежну частину за телефоном 101, повідомити керівника закладу освіти. Вжити заходів згідно з планом евакуації на випадок пожежі, виробничих та природних явищ та вивести дітей у небезпечне місце. Прийняти участь в роботі щодо збереження державного майна та цінних паперів.При появі сторонньої особи, яка застосовує противоправні дії щодо Вашої безпеки життєдіяльності або оточуючих Вас, викличте міліцію за тел. – 102.У випадку травмування дітей або працівників під час роботи табору необхідно звернутися до медичного працівника, викликати швидку допомогу(103) або у разі необхідності надати першу долікарську допомогу, повідомити начальника табору. Дії педагогічного працівника, який працює в таборі при наданні першої  долікарської допомоги. 
Надання першої медичної допомоги треба починати з оцінки загального стану потерпілого і на підставі цього скласти думку про характер пошкодження.
У разі різкого порушення або відсутності дихання, зупинки серця негайно приступити до проведення штучного дихання, та зовнішнього масажу серця, негайно викликати за телефоном  103 швидку медичну допомогу.
 Дії при ураженні електричнимструмом:   необхідно негайно звільнити потерпілого від дії електричного струму, відключивши 
електрообладнання від джерела живлення, а при неможливості відключення – відтягнути його від струмоведучих частин за одяг або  застосувавши підручний ізоляційний матеріал;      при відсутності у потерпілого дихання і пульсу необхідно робити йому штучне дихання і непрямий (зовнішній) масаж серця, звернувши увагу на зіниці. Розширені зіниці свідчать про різке погіршення кровообігу мозку. 
  При такому стані оживлення починати необхідно негайно, після чого  викликати  швидку медичну допомогу ( 103)
 Діїприпораненні:  для надання першої допомоги при пораненні необхідно розкрити індивідуальний пакет, накласти стерильний перев’язочний матеріал, що міститься у ньому на рану і зав’язати її бинтом;якщо індивідуального пакету якимсь чином не буде, то для перев’язки  необхідно використати чисту (якщо можливо свіжовипрасувану) носову  хустинку, чисту полотняну ганчірку тощо. На те місце ганчірки, що приходиться безпосередньо на рану, бажано накапати декілька капель настойки йоду, щоб одержати пляму розміром більше рани, а після цього накласти ганчірку на рану. Особливо важливо застосовувати настойку йоду зазначеним чином при забруднених ранах
 Дії при переломах, вивихах, ударах, розтягненні:     
при переломах і вивихах кінцівок необхідно пошкоджену кінцівку укріпити  шиною, фанерною пластинкою, палицею, картоном або іншим подібним предметом. Пошкоджену руку можна також підвісити за допомогою перев’язки або хустки до шиї і прибинтувати до тулуба;                 
при передбачуваному переломі черепа ( несвідомий стан після удару голови, кровотеча з вух або роту) необхідно прикласти до голови холодний предмет (грілку з льодом або снігом, чи холодною водою) або зробити холодну примочку; при підозріванні перелому хребта необхідно потерпілого покласти на дошку не підіймаючи його, чи повернути потерпілого на живіт обличчям у низ, наглядаючи при цьому, щоб тулуб не перегинався з метою уникнення ушкодження спинного мозку; при переломі ребер, ознакою якого є біль при диханні, кашлю, чханні, рухах, необхідно туго забинтувати груди чи стягнути їх рушником під час видиху. 
Дії притепловихопіках:    при опіках вогнем, парою, гарячими предметами ні в якому разі не можна відкривати пухирі, які утворюються, та перев’язувати опіки бинтом;  при опіках першого ступеня (почервоніння) обпечене місце обробляють ватою, змоченою етиловим спиртом;             
при опіках другого ступеня (пухирі) обпечене місце обробляють спиртом, 3% марганцевим розчином або 5% розчином таніну;                                       при опіках третього ступеня (зруйнування шкіряної тканини) накривають рану стерильною пов’язкою та викликають лікаря.
Діїприкровотечі:                                                                                                                                      
для того, щоб зупинити кровотечу, необхідно підняти поранену кінцівку вверх, кровоточиву рану закрити перев’язочним матеріалом (із пакета ), складеним у  клубочок, придавити її зверху, не торкаючись самої рани, потримати на протязі 4-5 хв.; якщо кровотеча зупинилася, то не знімаючи накладеного матеріалу, поверх нього покласти ще одну подушечку з іншого пакета чи кусок вати і забинтувати поранене місце (з деяким натиском);         при сильній кровотечі, яку не можна зупинити пов’язкою, застосовується здавлювання кровоносних судин, які живлять поранену область, при допомозі згинання кінцівок в суглобах, а також пальцями, джгутом або закруткою; при великій кровотечі необхідно терміново викликати лікаря.
                    
             Розроблено:                                                                  
             заступником директора з НВР
             Погоджено:                                                                  
             голова профком
            З інструкцією ознайомлені:


Інструкція № 6 – ОП
з  охорони праці, безпеки життєдіяльності   
для медичної сестри табору відпочинку
 І. Загальні положення
1.1 Працівник, прийнятий на роботу медичною сестрою, повинен пройти медичний огляд, спеціальне навчання, вступний інструктаж з техніки безпеки, первинний - на робочому місці, повторний — не рідше одного разу на 6 місяців, та позаплановий (при зміні умов праці, порушеннях техніки безпеки, нещасних випадках). Результати інструктажу заносяться у відповідний журнал.
1.2.  До самостійного виконання робіт допускаються особи, які мають закінчену середню медичну освіту і володіють основними видами сестринських маніпуляцій.
1.3.    Працівник має право відмовитись від дорученої роботи, якщо створилась ситуація, небезпечна для його здоров'я, або для людей, які його оточують, і навколишнього середовища.
1.4.  Працівник повинен дотримуватися вимог, правил внутрішнього трудового розпорядку:
- дотримуватися дисципліни;
- дбайливо ставитись до устаткування, інструменту, пристроїв, матеріалів, спецодягу і т. д.
- утримувати у чистоті робоче місце, територію;
- періодично проходити медичні огляди.
1.5.  На робочому місці не дозволяється палити, вживати спиртні напої, наркотики.
1.6. Дотримуйтесь   правил   пожежної  та вибухо безпеки.
1.7. Дотримуйтесь правил особистої гігієни:
- вживайте їжу у кімнаті для вживання їжі (їдальні);
- роботу виконуйте у чистому спецодязі.
1.8. За порушення вимог інструкції працівник притягується до відповідальності згідно із законодавством України.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1.  Перед початком роботи медсестра повинна одягнути спецодяг: медичний халат, шапочку або хустину, марлеву пов'язку - маску. Спецодяг повинен бути чистим, застібнутим на всі ґудзики або зав'язаним.
2.2. Перевірте, наявність ліків та справність медичного інвентаря.
2.3. Ретельно вимийте руки з милом.
 3. Вимоги безпеки під час роботи
3.1. Медична сестра зобов'язана:
- точно і своєчасно виконувати призначення лікарів;
- чуйно і уважно ставитись до хворих, слідкувати за їх особистою гігієною;
-  професійно застосовувати апаратуру, інструменти;
- про технічні неполадки повідомляти керівника.
3.2. Забороняється використовувати апарати не за призначенням.
3.3.  Щоб запобігти травмуванню і виникненню небезпечних ситуацій, дотримуйтесь таких вимог:
- не залишайте працююче устаткування без нагляду;
- не допускайте до роботи на ньому осіб, які не пройшли відповідного навчання;
- працюйте на справному обладнанні, справними інструментами та пристроями;
- дотримуйтесь правил електробезпеки;
- не виконуйте роботи, яка не входить у ваші обов'язки.
   4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Вимкнути електрообладнання.
4.2. Прибрати своє робоче місце.
4.3. Зняти санітарний одяг і заховати у відведене для цього місце.
4.4. Про виявлені недоліки повідомте керівника.
  5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1.  При виявленні пожежі працівник повинен негайно викликати пожежну  частину за телефон 101 , повідомити керівника установи, вжити заходів для евакуації працівників, учнів із приміщень, в першу чергу - хворих дітей з ізолятора.
5.2.   При пошкодженні електропроводів, розеток необхідно викликати електрика.
5.3.  При виявленні запаху газу, необхідно викликати аварійну службу за тел.104.
5.4.  При ураженні електричним струмом, одержанні  інших травм, потерпілому необхідно негайно надати допомогу.

І Н С Т Р У К Ц ІЯ
з  охорони  праці   4 – ОП
прибиральниці службових приміщень

  1.   ЗАГАЛЬНІ   ПОЛОЖЕННЯ
1.1.  Прибиральниця закладу призначається наказом директора закладу.
1.2.  Прибиральниця працює під безпосереднім керівництвом завгоспа закладу.
1.3.  Робочий час прибиральниці визначається Правилами внутрішнього трудового розпорядку і становить 8 годин.
 2.   ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ’ЯЗКИ
2.1.  Забезпечує якісне прибирання службових приміщень школи.
3.   СЛУЖБОВІ   ОБОВ’ЯЗКИ       
3.1.  Прибиральниця виконує вимоги «Інструкції з охорони життя і здоров’я дітей».
3.2.  Дотримується Правил внутрішнього трудового розпорядку.
Дотримується КЗПП України, Статуту закладу.
3.3. Відповідає за чистоту і своєчасне прибирання всіх закріплених за нею приміщень. Чітко виконує санітарні правила, графік прибирання приміщення.
3.4.  Прибирання здійснює двічі на день:
        вранці – вологе прибирання підлоги;
        ввечері -  вологе прибирання підлоги, підвіконь, атрибутів.
3.5.  Щоденно тричі миє коридори, східці, туалет.
3.6.   Несе персональну відповідальність за естетичний вигляд кімнатних рослин в коридорах, в кабінетах.
3.7.  За відсутності заміняє двірника.
3.8.  Зберігає видані матеріальні цінності у порядку, що попереджує їх псування, знищення, тощо.
3.9.  Доповідає завгоспу про обставини, які загрожують життю та здоров’ю під час виконання трудових обов’язків.
3.10. Виконує вимоги Інструкції з охорони праці, безпеки життєдіяльності.
3.11. Дотримується етичних норм поведінки в закладі.
3.12. Замінює, за згодою, в разі відсутності, прибиральницю, двірника, сторожа.
3.13.  Допомагає, в разі необхідності, при отриманні господарчих товарів.
3.14.  Залучається в межах робочого часу, до виконання разових та кваліфікованих ремонтно-будівельних робіт.
 В галузі охорони праці зобов’язана:
3.15.  Володіти знаннями основних документів з охорони праці та дотримуватись їх під час виконання своїх трудових обов’язків.
3.16.  В приміщеннях закладу дотримуватись правил техніки безпеки, виробничої санітарії.
3.17.  Не захаращувати робоче місце і проходи будь-якими предметами.
3.18.  Виконувати вимоги Інструкції з охорони праці та пожежної безпеки в приміщеннях зберігання ввірених матеріальних цінностей.
3.19.  Дотримуватись правил техніки безпеки при виконанні, у разі виробничої необхідності, інших робіт. До роботи приступати тільки після цільового інструктажу з охорони праці на робочому місці.
3.20.  Негайно доповідати завгоспу, а за його відсутності – директору ЦДЮТ про всі порушення норм безпеки життєдіяльності та нещасні випадки.
3.21.  Прогнозувати нещасні випадки та запобігати їх. 
4.    М А Є   П Р А В О
4.1.  Вносити пропозиції адміністрації ЦДЮТ про заходи щодо поліпшення умов і безпеки праці в закладі.
4.2.  Виступати на зборах, нарадах з інформацією та пропозиціями щодо поліпшення стану охорони праці.
4.3.  При виявленні порушень з техніки безпеки припинити роботу до усунення виявлених недоліків.
4.4.  На захист особистої честі та гідності.
 5.   В І Д П О В І Д А Л Ь Н І С Т Ь
 Прибиральник службових приміщень відповідає:
5.1.  За невиконання або неналежне виконання своїх службових обов’язків, встановлених цією посадовою інструкцією та трудовим договором.
5.2.  За порушення чинного трудового законодавства, законодавства з охорони праці та пожежної безпеки.
5.3.  За приховування нещасних випадків, які сталися в приміщеннях закладу.
5.4.  За збереження ввірених матеріальних цінностей.
 6.   З В ‘ Я З К И    Н А    П О С А Д І
6.1.  З завгоспом закладу.
Розробила  завідуюча господарством                                                            
 Погоджено
голова профкому                                                                                                           
 З інструкцією ознайомлені:


                                                             Документація пришкільного табору


Пришкільний табір - самостійна адміністративна структура при загальноосвітньому навчальному закладі. Тому, як і будь-який заклад, пришкільний табір повинен мати цілий ряд документів, регламентуючих його роботу:
Нормативні документи органів влади:
Закон України «Про оздоровлення та відпочинок дітей » від 04.09. 2008 року № 375-VІ;
Постанова Кабінету Міністрів України від 28.04.2009 р. № 422 «Про затвердження Типового положення про дитячий заклад оздоровлення і відпочинку»;
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 № 843-р  «Питання затвердження Державного соціального стандарту оздоровлення та відпочинку»;
розпорядження голови облдержадміністрації від 18.11.2011 року  № 416 «Про підсумки оздоровлення і відпочинку дітей у 2011 році та завдання на 2012 рік»;
розпорядження голови Новоград-Волинської  РДА від 05.01.2012 року
№ 7 «Про підсумки оздоровлення і відпочинку дітей у 2011 році та завдання на 2012 рік»;
наказ управління освіти і науки облдержадміністрації від 04.03.2012 року № 79 «Про організацію відпочинку та оздоровлення дітей влітку 2012 року»;
наказ відділу освіти РДА від 27.03.2012  року № 137    «Про організацію відпочинку та оздоровлення дітей влітку 2012 року»;
наказ відділу освіти РДА від 27.03.2012 року  № 138 «Про проведення  огляду-конкурсу виховної роботи в пришкільних таборах відпочинку влітку 2012 року»                                                                                 
Положення про літній оздоровчий табір (статут).
Накази ЗОШ  щодо організації роботи пришкільного табору.
Книга наказів пришкільного табору, серед яких обов’язковими є накази:
- «Про організацію роботи пришкільного табору»;
- «Про розподіл дітей по загонах і закріплення вихователів за загонами»;
- «Про відповідальність співробітників пришкільного табору за життя й здоров’я дітей»;
- «Про профілактичну роботу щодо запобігання дитячого травматизму»;
- «Про протипожежну безпеку в пришкільному таборі».
Медичні документи:
• дозвіл районної санітарно-епідеміологічної служби на відкриття пришкільного табору;
• санітарні книжки працівників пришкільного табору;
• режим дня пришкільного табору;
• списки дітей, які потребують дієтичного харчування.
Організаційні документи:
• заяви батьків про зарахування дитини до табору;
• контингент  пришкільного табору (соціальний паспорт) ;
• штатний розпис;
• посадові інструкції для всіх працівників;
• графік роботи вихователів;
• графік роботи спеціалістів, залучених до роботи в пришкільному
   таборі;
• графік роботи технічних працівників;
• заяви батьків про відрахування вихованців з пришкільного табору;
• план роботи пришкільного табору;
• двотижневе щоденне меню;
• журнал відвідування вихованцями пришкільного табору;
• журнал обліку робочого часу вихователів пришкільного табору.
Документи з питань профілактики травматизму та охорони здоров’я:
• інструкції з охорони праці та безпеки життєдіяльності для працівників та                                                                                   вихованців табору;
• куточок основ безпеки життєдіяльності та правил дорожнього руху;
• журнал реєстрації інструктажів з охорони праці та безпеки;
• інструкція про дії вихователів на випадок пожежі;
• план евакуації на випадок пожежі в пришкільному таборі;
• інструкція про поточні заходи (екскурсії, подорожі, походи).
Звіт про роботу пришкільного табору (по закінченню зміни).
Положення про літній оздоровчий табір
Дитячий оздоровчий заклад у своїй діяльності має керуватися Конституцією України, Законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами районного відділу освіти, рішенням місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також своїм положенням (статутом), розробленим на основі Постанови Кабінету Міністрів України від 28.04.2009 р.    № 422 «Про затвердження Типового положення про дитячий заклад оздоровлення і відпочинку».
Штатний розклад
 Кількість працівників у пришкільному таборі визначається кількістю дітей, що будуть його відвідувати. Групи (загони) комплектують з розрахунку 15-20 осіб у загоні. Кількість вихователів, відповідно визначається з розрахунку 2 вихователі на групу. Штатний розпис затверджується наказом директора навчального закладу.
План заходів роботи пришкільного табору
 Начальник табору затверджує План роботи пришкільного табору. Він повинен бути яскраво оформлений, знаходитися на видному місті і бути доступним для дітей та їхніх батьків.
 У план роботи табору варто включати оздоровчі заходи, культпоходи та екскурсії, добре продумати роботу табору у другу половину дня.
 У інформаційному куточку для батьків та вихованців має бути розміщена путівка дня, режим роботи табору та щоденне меню.
Харчування   дітей
Крім проведення змістовного відпочинку школярів перед пришкільним табором стоїть завдання правильного харчування дітей. Особлива увага приділяється організації роботи харчоблоку: дотримання санітарно-гігієнічних вимог харчування дітей в оздоровчий період, забезпеченість продуктами, наявність документів, що підтверджують якість та безпеку тощо.
 Меню складається з урахуванням раціонального харчування та дотримання санітарно-гігієнічних вимог. Крім того,   проводиться щоденна С- вітамінізація перших або третіх страв. При відсутності тих чи інших продуктів   проводиться повноцінна заміна .
Двотижневе меню погоджується з головним санітарним лікарем місцевої санітарно - епідеміологічної служби та начальником відділу освіти, у підпорядкуванні якого знаходиться заклад.
Безпека перебування дітей             у пришкільному таборі
 Щоб перебування дітей у таборі не понесло за собою неприємних наслідків, обов’язково треба дотримуватися вимог гігієни у ігрових кімнатах, туалетах та інших приміщеннях.
 Кожен вихід груп (загонів) табору на екскурсію повинен супроводжуватися відповідним наказом начальника табору. З дітьми необхідно проводити інструктажі з правил дорожнього руху та правил поведінки в громадських містах, обов’язково робити відмітки у журналі реєстрації інструктажів з охорони праці та безпеки.


Немає коментарів:

Дописати коментар